برای تمیز کردن برگهای گیاهان آپارتمانی می توان به روش های  زیر عمل کرد:

۱-استفاده از گلیسیرین :چند قطره گلیسیرین را روی دستمال ریخته و سپس با آن برگ گلها راتمیز کنید البته در استفاده از گلیسیرین زیاده روی نکنید چون روغن زیاد منجر به مسدود شدن روزنه های گیاه میشود و برای گیاه مضر است.

۲-استفاده از اب جوشیده سرد شده:آب را روی برگها اسپری کرده و با یک دستمال تمیز و لطیف، یا یک اسفنج بر روی برگهابه آرامی بکشید تا تمیز شود.

۳-تمیز کردن برگ گلهای کرک دار: برای گیاهانی که برگ های کرک دار دارند مانند حسن یوسف بنفشه افریقایی از قلم موی نرم کمی مرطوب استفاده کنید .

۴-استفاده از روغن زیتون : مانند استفاده از گلیسیرین مقدار خیلی کمی از روغن را روی دستمال تمیز و نرم ریخته و به آرامی روی برگ را تمیز کنید.

۵- استفاده از آب و صابون :بااستفاده از آب و صابون محلول رقیقی تهیه کنید و با استفاده از یک اسفنج تمیز به آرامی بر روی برگها را تمیز و سپس برگها و ساقه هارا با آب خالص بشویید.

۶- استفاده از پوست موز : مالیدن پوست موز بر روی برگها

۷ – شستشو با آب خالص ولرم : گیاهان را به حمام برده و زیر دوش آب ولرم قرار دهید تا تمیز شود دقت کنید آب ولرم باشد استفاده از آب سرد و یا گرم در این روش اصلا توصیه نمیشود. این روش برای گیاهان بر گ کرک دار مناسب نمی باشد.

2 1 رأی
Article Rating
0
نظر خود را با ما درمیان بگذاریدx